Lumea nutriţiei este plină de neadevăruri, avertizează goweloveit.info. Este plină de concepţii şi interpretări greşite, ştiinţă deficitară şi companii care nu urmăresc decât să bage mâna mai adânc în portofelul consumatorului.

Iată 3 dintre cele mai comune neadevăruri despre nutriţie:

 

 

1. Grăsimile saturate nu sunt bune pentru inimă

Toată viaţa ţi s-a spus că un consum de alimente bogate în grăsimi este nociv pentru inimă şi colesterol.  Că untul, cremele, brânzeturile, fripturile te conduc încetul cu încetul către un inevitabil atac de cord.

De fapt, această ipoteză nu poate fi mai departe de adevăr. Un studiu efectuat pe o durată de aproximativ 14 ani, care însumează totalul a  21 de cercetări susţinute pe un eşantion de peste 350.000 de persoane dintre care 11.000 au avut boli de inimă, concluzionează că nu există nicio legatură între consumul grăsimilor saturate şi bolile de inimă.

2. Cinci mese pe zi pentru a pierde în greutate

Zicala instructorilor de body-building “mănâncă înainte de a-ţi fi foame, opreşte-te înainte de a fi sătul” a constituit zeci de ani la rând metoda din spatele “nebuniei” antrenorilor personali şi a dietiticienilor. Dar nu toată lumea vrea să arate precum Arnold Schwarzenegger, nu-i aşa?

Ei bine, studiile sugerează că mâncatul mai des nu favorizează modificarea corporală a unei persoane sedentare. Pur şi simplu, dacă nu eşti un atlet sau dacă nu faci exerciţii intense mai mult de 6-8 ore pe săptămână, nu vei pierde în greutate doar urmând această metodă. De fapt, contează ceea ce mănânci, în loc de când mănânci.

3. Calcularea caloriilor este extrem de importantă

Orice calcul de calorii aţi făcut până acum, a fost greşit. Chiar aşa. Toate acele zile pe care le-aţi petrecut calculând calorii, citind etichete concentrându-vă pe magicul număr pe care doreaţi să îl atingeţi, au fost în van.

La finalul zilei, numărul de calorii nu înseamnă nimic pentru că nu toate caloriile sunt create egal. 500 de calorii de friptură sunt mult mai bune decât 500 de calorii conţinute de un baton de ciocolată. Prima este o masă hrănitoare şi sănătoasă, plină de minerale esenţiale, vitamine şi grăsimi, iar a doua nu este decât…un baton de ciocolată.

Nu credeţi tot ce auziţi, faceţi-vă propriile cercetări, îndeamnă goweloveit.info.