Într-o lume în care mutaţiile genetice au luat amploare şi nimeni nu mai ştie cu siguranţă ce consumă, sunt binevenite combinaţiile alimentare sănătoase care pot fi făcute în bucătăria proprie, diminuând astfel riscul de a dezvolta diferite afecţiuni.

 

Iată care sunt cele mai indicate asemenea asocieri, potrivit Men’s Health:

9 AM: ouă şi ghimbir
Acestea îţi vor potoli foamea şi te vor energiza, contribuind totodată la formarea muşchilor. După 8 ore de somn în care corpul nu a primit nimic de mâncare, acest mic dejun va propulsa proteinele şi energia direct în muşchi. Ghimbirul stimulează contracţiile musculare stomacale, fapt care ajută corpul să digere hrana mai repede. Măncarea trece prin intestine mult mai repede, înjumătăţind timpul necesar nutrienţilor să ajungă în muşchi, oferindu-ţi un start mai bun pentru ziua în curs.

11 AM: brânză şi cartofi dulci
Cartofii dulci previn formarea celulelor canceroase, datorită beta-carotenului şi a luteinei, care sunt mai bine absorbite graţie acizilor graşi omega 3 conţinuţi de brânză.

2 PM: ton şi lămâie
Aceste două alimente conţin proteine care contribuie la întreţinerea masei musculare şi a flexibilităţii articulaţiilor. Tonul are proteine slabe, omega 3, foarte puţină grăsime, din care niciuna periculoasă. Acidul ascorbic din lămâie converteşte fierul într-o formă mai uşor de absorbit pentru organism şi măreşte eficacitatea mineralului cu 4,1%, conform unui studiu de la Universitatea din Surrey. Fierul contribuie la oxigenarea sângelui, fapt care duce la o hrănire mai eficientă a minţii şi corpului şi la creşterea sistemului imunitar.

4.30 PM: pâine şi unt de arahide
Oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Cincinnati susţin că untul de arahide şi pâinea oferă aminoacizi cât pentru a crea nişte proteine complexe, care sunt mai uşor consumate de către muşchi. În plus, totul fără extracaloriile de la o porţie întreagă de carne.

7.30 PM: salată şi ceai verde
Combinaţia dintre fiebinte şi rece va da un imbold organismului, oferindu-i totodată vitaminele de care are nevoie. Potrivit cercetătorilor de la Universitatea din Geneva, ceaiul verde stimulează arderea grăsimilor cu 4 procente în decursul a 24 de ore. Unul dintre motivele longevităţii chinezilor este şi obiceiul de a amesteca băuturi fierbiţi cu mâncare rece, ceea ce faciliteză digestia şi absorbţia eficientă a nutrienţilor.