Iaurtul, aliment cu însemnate proprietăți nutritive, este înconjurat de numeroase mituri, unele dintre acestea fiind preluate de site-ul hola.com, pentru a arăta ce este adevărat și ce este fals în privinţa acestui “superaliment”.

 

 

Iaurtul stimulează digestia: Adevărat.
Iaurtulul stimulează procesul digestiei datorită acțiunii probioticelor. Iaurturile cu Lactobacillus ajută la absorbția substanțelor nutritive echilibrând flora intestinală, iar în cazul celor fără lactoză, organismul nu va mai fi nevoit să scindeze lactoza (în glucoză și galactoză) și, prin urmare, digestia va fi mai ușoară.

Iaurturile înghețate pot intra în dietele de slăbire: Depinde.
Tendința de a consuma iaurtul însoțit de topping se adaugă unui adevărat boom înregistrat de consumul de iaurt înghețat ca o gustare sănătoasă la modă și s-a extins rapid şi la iaurturile consumate acasă. Totuși, nu orice topping este sănătos. Dacă se dorește includerea unui adaos care să fie sățios și să nu ducă la creșterea în greutate, indicat ar fi ca iaurturile naturale să fie consumate împreună cu fructe uscate și cu o cantitate mică de fructe de pădure. Adaosul de alimente bogate în zahăr înseamnă un aport mult mai mare de calorii.

Iaurtul are efecte pozitive asupra pielii: Adevărat.
Iaurtul este unul dintre alimentele care aduc mari beneficii pielii. Consumându-l, obținem dozele de proteine necesare pentru a avea o piele fermă și netedă. În plus, aplicat direct pe piele, iaurtul hidratează. Utilizat ca mască facială (singur sau în combinație cu mierea), catifelează pielea și îi îmbunătățește aspectul și textura. Poate fi folosit, de asemenea, ca loțiune după plajă: enzimele și probioticele din iaurt ajută la o refacere mai rapidă a pielii după arsurile de vară.

Iaurtul trebuie să fie consumat după ce se face sport, nu înainte: Fals.
Consumul de iaurt este pozitiv atât înainte, cât și după ce se face sport. Consumat înainte, oferă surplusul de energie necesar pentru menținerea ritmului în cursul ședinței de exerciții fizice. Consumat după, este un aliat de nădejde pentru refacere: conținutul său de carbohidrați ajută la refacerea rezervelor de energie, iar proteinele sunt utile mușchilor.