Plimbările în aer liber sunt sănătoase indiferent de anotimp, iar beneficiile acestora sunt numeroase, atât mentale, cât şi fizice.

Plimbările în natură ajută la arderea caloriilor. Studii recente arată că mişcarea în aer liber reduce pofta de dulciuri prin echilibrarea nivelului de zahăr din organism. Consumul în exces a dulciurilor duce la obezitate, care are multiple implicaţii negative asupra sănătăţii.

O simplă plimbare reduce colesterolul, îmbunătățeşte funcţionarea sistemului cardio-vascular şi previne bolile cardiace, reduce riscul de diabet, îmbunătăţeşte circulaţia sângelui şi activitatea cognitivă, combate depresia şi anxietatea, stimulează sistemul imunitar, previne osteoporoza, favorizează menţinerea memoriei bune.

Totodată, activitatea desfăşurată în aer liber calmează nervii, ajută la creşterea tonusului, la îmbunătăţirea activităţii celulare şi la relaxarea organismului. Atunci când faci mişcare, organismul eliberează hormoni ai fericirii, care au ca rezultat o stare generală de euforie.

Plimbările regulate pe jos cresc soliditatea oaselor şi consolidează muşchii, articulaţiile, ligamentele, tot sistemul muscular şi scheletic, eliminând procesele stagnante din organism.

Iarna, chiar dacă este frig, nu trebuie să evităm plimbările. Aerul de iarnă este mai curat, mai sănătos şi mai oxigenat. Plimbările în aer liber iarna te ajută şi să slăbeşti deoarece organismul trebuie să consume mai multe calorii pentru a se încălzi.