Mare parte dintre alimente conţin mai multe tipuri de grăsimi, acestea fiind bune sau rele pentru sănătate. Grăsimile nu trebuie însă eliminate complet din dietă, deoarece unele dintre acestea au un rol important în menţinerea sănătăţii fizice şi mentale, susţinând desfăşurarea normală a unor serii de funcţii ale corpului.

Grăsimile bune ajută la prevenirea bolilor cardiovasculare, a diabetului sau a obezităţii. Iată cele indicate pentru sănătatea inimii:

Grăsimile mononesaturate – îmbunătăţesc nivelul de colesterol  din sânge, reducând riscul dezvoltării de boli cardiovasculare şi menţin echilibrul zahărului din sânge, fiind indicate pentru diabetici.

Pot fi găsite în: uleiul de măsline, uleiul de arahide şi canola, avocado, carnea de păsare, nuci şi seminţe.

Grăsimile polinesaturate (acizi graşi polinesaturaţi) – îmbunătăţesc nivelul colesterolului bun şi reduc riscul de boli de inimă. Acizii graşi polinesaturaţi pot ajuta la prevenirea diabetului zaharat de tip 2.

Pot fi găsite în: uleiurile vegetale (cum ar fi uleiurile de floarea soarelui, porumb, soia şi seminţe de bumbac), uleiurile din nuci (cum ar fi cel de arahide) şi seminţe.

Acizii graşi Omega 3 – fac parte din grăsimile polinesaturate şi s-au dovedit extrem de benefici pentru sănătatea organismului. Tipul de omega-3 din componenţa somonului contribuie la reducerea nivelului de trigliceride din sânge, esenţiale pentru scăderea riscului dezvoltării de boli cardiovasculare.

Pot fi găsiţi în: peştele gras de apă rece (precum somon, macrou şi hering), seminţele de in sau uleiurile de seminţe de in şi nuci.