Doctorul Jan Wadstein susține că părul are nevoie de proteine, glucoză, vitamine și minerale pentru a fi cât mai sănătos.

Cu alte cuvinte, faptul că părul se albește, vârfurile sunt despicate sau apariția mătreții ar putea fi semne că din dieta ta lipsesc subtanțe nutritive cheie, arată Daily Mail.

Nucile sunt bogate în biotină (vitamina B7), vitamina E și uleiuri omega. “Acestea conțin și urme de cupru. Acest mineral are rol în producerea de melanină, pigmentul care oferă culoare părului”, susține specialistul Madeleine Preston. Lipsa de cupru este o cauză a albirii părului.

Sara Allison recomandă quinoa pe motiv că aceasta conține aminoacizi, precum lizina, care ajută în lupta împotriva căderii părului. Tot pentru căderea și subțierea firului de păr este recomandată lintea.

Măștile de păr cu ouă sunt extrem de indicate deoarece aceste alimente conțin proteine, vitamina D și vitamina B, dar și biotină, care sprijină producția de keratină, necesară pentru elasticitatea părului.

Dacă ai scalpul uscat și te chinuie mătreața, atunci ai probleme cu lipsa de zinc. Stridiile, crabul și homarul sunt surse bogate de zinc, dar și semințele de dovleac sunt bune.

Vitamina C protejează părul împotriva radicalilor liberi, iar o sursă bună pentru aceasta ar fi ardeii, portocalele, căpșunele, roșiile si broccoli.