Potrivit experţilor, atunci când foamea este prea mare este indicat să evităm unele alimente, cum sunt cele de pe lista întocmită de publicaţia Huffington Post, scrie 7sur7.be.

Nerecomandată este mâncarea condimentată. “Dacă stomacul este gol, nimic nu va împiedica alimentele condimentate să intre în contact cu mucoasa şi acest lucru poate provoca iritaţii”, afirmă gastrologul Lisa Ganjhu. Este preferabil să se evite orice fel de mâncare cu piper, ardei iute sau cu sosuri prea picante.

Nu ar trebui consumate nici fructe singure. Consumul unui măr sau al unei banane, fără altceva alături, nu este recomandat, potrivit unei dieteticiene. Este preferabil zahărului din bomboane şi biscuiţi, însă trebuie adăugate proteine, cum ar fi nuci sau brânză de vaci.

Trebuie evitate şi cipsurile. Aceste alimente sunt foarte sărate şi se digerează rapid. O specialistă în nutriţie recomandă pregătirea unui sandwich adevărat, de exemplu cu file de curcan şi pâine.

Portocalele, menta, cafeina şi sosul tomat fac stomacul să producă acid, consumatorii riscând să se aleagă cu iritaţii şi inflamaţii. Suferinzii de gastrită nu ar trebui să bea cafea.

Consumul de alcool pe stomacul gol trebuie de asemenea evitat, deoarece alcoolul duce la scăderea nivelului de leptină, hormonul care transmite la creier starea de saţietate. În plus, cine bea alcool înainte să mănânce, se îmbată mai repede.

Deşi sushi este cunoscut ca o mâncare sănătoasă, orezul alb nu conţine suficiente fibre, iar sosul soia este prea sărat. “Imediat va apărea setea, iar creierul confundă setea şi foamea, aşa încât consumul de alimente creşte, deşi un pahar de apă ar fi suficient”, arată Huffington Post, preluat de 7sur7.be.