Pentru o stare perfectă de sănătate, somnul este unul dintre ingredientele esenţiale. Un somn calitativ aduce beneficii majore sănătăţii psihice şi fizice.

În cazul în care privăm organismul de porţia necesară de somn, iată care sunt unele dintre efecte:

 

 

Te îmbolnăveşti mai uşor. Având în vedere că somnul ajută la întărirea sistemului imunitar, persoanele care dorm mai puţin de şapte ore pe noapte riscă de trei ori mai mult să răcească, potrivit cercetătorilor americani.

Creşte riscul de diabet şi boli cardiace. Potrivit medicilor, după şase zile cu odihnă insuficientă, corpul uman dezvoltă o rezistenţă la insulină. Organismul nu mai poate metaboliza zahărul în mod corect, ceea ce determina apariţia diabetului. Totodată, lipsa cronică de somn poate creşte riscul de boli cardiace şi chiar de moarte prematură.

Apar ridurile şi cearcănele. În lipsa somnului, tenul devine palid şi apar cearcăne adânci. Atunci când nu te odihneşti corespunzător are loc o creştere a nivelului de cortizol (denumit şi hormonul stresului), ceea ce înseamnă şi încetinirea producerii de colagen (care menţine pielea elastică şi fină), fapt care determină apariţia ridurilor.

Rişti să te îngraşi. Somnul insuficient poate da peste cap hormonii ce controlează apetitul, crescând pofta de a mânca mai multe alimente bogate în calorii, precum şi carbohidraţi nesănătoşi. Potrivit unui studiu în domeniu, persoanele care dorm mai puţin de şase ore pe noapte sunt cu 30% mai predispuse la îngrăşare decât celelalte care se odihnesc corespunzător.

Scade concentrarea şi creşte irascibilitatea. Odihna joacă un rol important în procesul de învăţare şi concentrare, iar dacă nu te odihneşti destul, timpul de reacţie scade semnificativ, iar capacitatea de inţelegere şi de reţinere a informaţiilor va fi afectată. În plus, lipsa somnului te face să devii irascibil, constituind şi un factor de risc în ceea ce priveşte bolile de inimă şi diabetul.