De la prevenirea cancerului şi până la pierderea kilogramelor, ceaiul verde are nenumărate beneficii asupra sănătăţii. Dintre acestea, detoxifierea organismului şi pierderea în greutate sunt cele mai cunoscute.

Specialiştii în nutriţie afirmă că polifenolii conţinuţi de ceaiul verde produc căldură suplimentară în organism şi ajută la arderea caloriilor.

 

O ceaşcă de ceai verde înainte de exerciţiile fizice necesare pentru scăderea kilogramelor în exces poate accelera procesul de ardere a grăsimilor, iar cafeina şi guarana asigură un suplus de energie. De asemenea, ceaiul verde conţine catechinie, polifenoli care diminuează viteza de reacţie a lipazelor gastrice şi pancreatice – enzime responsabile de conversia caloriilor în grăsimi.

În plus, conţinutul moderat de cofeină din ceaiul verde acţionează prin supresia poftei de mâncare (cantităţile mari de cafeină, cum sunt cele existente în cafea, pot cauza probleme medicale, incluzând hipertensiunea şi insomnia).

Unele substanţe din ceaiul verde modifică modul în care organismul utilizează hormonul numit noradrenalină sau noepinefrină, care este responsabil de accelerarea metabolismului şi care este extrem de benefic în cazul unei diete pentru slăbit.

Potrivit cercetătorilor, persoanele care includ ceaiul verde în dieta lor au mai multe şanse să nu acumuleze, sau după caz, să piardă kilograme în plus decât cele care nu beau ceai verde.

Alte efecte pozitive ale consumului de ceai verde sunt: reducerea riscului de boli de inimă şi cancer, reducerea riscului de apariţie a accidentului vascular cerebral, reglarea nivelului de colesterol şi a tensiunii arteriale, prevenirea şi ameliorarea artritei reumatoide, a reacţiilor alergice şi a intoxicaţiilor alimentare, menţinerea unei igiene orale adecvate, scăderea nivelului glicemiei, încetinirea procesului de îmbătrânire, tratarea durerilor de cap şi a depresiei, inactivarea virusului gripal, etc.