Clorul este un mineral esenţial pentru organism, deoarece asigură echilibrul acido-bazic al sângelui şi intervine în formarea acidului clorhidric în stomac. Acest mineral funcţionează numai în combinaţie cu sodiul şi potasiul.

În corpul uman se află din abundenţă în fluidele care circulă în jurul creierului, în nervul spinal şi în acidul clorhidric din stomac (0,2 – 0,4%). Ajută la asimilarea fierului şi a vitaminei B12.

Rolul clorului în organism: facilitează digestia alimentelor; reglează tranzitul intestinal; contribuie la eliminarea rezidurilor organice; ajută activitatea normală a inimii; intervine în formarea oaselor, dinţilor şi tendoanelor; asigură funcţionarea nervilor şi a muşchilor;  are acţiune depurativă, asigurând buna funcţionare a ficatului; scade glicemia şi colesterolul; reduce concentraţia ureei şi a acidului uric din sânge; menţine silueta; intervine în buna desfăşurare a activităţilor fizice; are acţiune antibacteriană puternică; este indicat în tratarea oboselii fizice şi a anorexiei.

Cea mai importantă sursă de clor este sarea de bucătărie, dar acesta se găseşte şi în alge, măsline, coacăze, căpşuni, pătrunjel, morcovi, fragi, măceşe, alune, zmeură, nuci, nucă de cocos, agrişe, varză, vinete, ceapă, tomate, salată verde, spanac, andive, ridichi, cartofi, pătrunjel, napi, gulii, morcovi, leguminoase uscate, ciuperci, secară, păstârnac.

De asemenea, clorul poate fi introdus în organism şi prin consumul unor alimente de origine animală: crustacee, peşti marini, albuş de ou, brânză de vaci, brânză de capră, carne, ficat, rinichi, icre.

Clorurile se absorb foarte uşor la nivelul intestinului subţire şi sunt eliminate moderat prin urină şi transpiraţie. Lipsa clorului din organism poate duce la dureri de cap, eliminarea potasiului, convulsii şi spasme musculare.