Dietele bogate în frunze proaspete de salată, fasole, fructe de pădure şi cereale integrale au potenţialul de a încetini procesul de îmbătrânire a creierului şi declinul cognitiv la persoanele de vârsta a treia, potrivit unui studiu publicat în Statele Unite ale Americii, informează Reuters.

 

 

Declinul cognitiv reprezintă o etapă normală a procesului de îmbătrânire, însă un studiu publicat în revista Alzheimer & Dementia şi realizat de cercetătorii de la Universitatea Rush din Chicago, pe o durată de aproape cinci ani, a relevat că persoanele de vârsta a treia care au urmat cu stricteţe dieta MIND erau cu 7,5 ani mai tinere din punct de vedere cognitiv în comparaţie cu voluntarii care au respectat cel mai puţin regulile acestei diete.

Aceiaşi cercetători americani au evidenţiat într-un studiu anterior faptul că dieta respectivă poate să reducă riscul de dezvoltare a maladiei Alzheimer.

Dieta MIND (Mediterranean-DASH Diet Intervention for Neurodegenerative Delay) reprezintă un hibrid între dieta mediteraneană, bogată în ulei de măsline şi legume, şi dieta DASH, concepută pentru a limita efectele hipertensiunii. Ea constă în 15 componente dietetice şi recomandă consumul zilnic a cel puţin trei porţii de cereale integrale, o salată şi o altă legumă şi un pahar cu vin. Fasolea şi carnea de pasăre ar trebui mâncate cel puţin de două ori pe săptămână, iar carnea de peşte o dată pe săptămână.

Adepţii dietei MIND limitează drastic cantităţile aferente unui număr de cinci alimente considerate nesănătoase – carne roşie, unt, margarină, brânză, paste, dulciuri şi preparate prăjite sau de la fast-food. Singurele fructe incluse în această dietă sunt cele de pădure.

Cercetătorii americani au testat capacitatea cognitivă pentru 960 de persoane cu vârsta medie de 81,4 ani din 40 de cămine pentru bătrâni din Chicago, într-o perioadă de 4,7 ani. Ei au descoperit un declin cerebral mult mai lent în cazul persoanelor care au aderat cel mai mult la regulile impuse de dieta MIND.