Potrivit unui studiu finanțat de Centro Americano Nutricional del Huevo, oul poate aduce beneficii suplimentare salatei, deoarece potențează absorbția de carotenoide (pigmenți care conțin vitamina A) a corpului uman, relatează ziarul spaniol ABC în ediţia online.

 

 

Carotenoidele sunt cele care dau o culoare determinată legumelor, scrie revista de specialitate American Journal of Clinical Nutrition. “O salată cu legume de diferite culori oferă corpului mai multe tipuri de carotenoide: betacaroten, luteină, zeaxantină și licopen. Lipidele pe care le conține oul potențează absorbția de carotenoide”, afirmă nutriționistul Wayne Campbell.

Potrivit lui Jung Eun Kim, cercetător participant la studiu, populația nu mănâncă suficiente verdețuri, iar atunci când mănâncă salată o asezonează cu sosuri sau dressinguri calorice, care îi schimbă gustul și o fac să devină chiar mai calorică decât un hamburger cu brânză.

Este important prin urmare să fie adăugat un ou fiert la salată, nu doar pentru că îi oferă un gust deosebit, ci și pentru că este slab caloric. “Oul este un aliment bogat în nutrienți, care conține aminoacizi esențiali, grăsimi nesaturate și vitamine din grupa B”, afirmă Kim.

La rândul său, Campbell atrage atenția în privința dressingurilor de salată. Multe dintre ele conțin între 140 și 160 de calorii la doar 2 lingurițe. În schimb, un ou mare întreg conține doar 70 de calorii și are un aport de 6 grame de proteine.