Gândurile pozitive te fac mai energic şi mai optimist. În plus, ele contribuie semnificativ la menţinerea sănătăţii: scad presiunea sanguină, întăresc sistemul imunitar, ţin la distanţă răcelile şi insomniile.

Iată câţiva paşi spre o gândire pozitivă:

 

 

Elimină gândurile şi discuţiile negative. Dacă vei gândi negativ în mod constat, atunci acţiunile tale vor reflecta o stimă de sine scăzută, fapt care îţi va pune piedici reale în realizarea obiectivelor. Ele vor atrage la rândul lor alte sentimente şi gânduri de acelaşi gen. Nu fii duşmanul tău numărul unu, ci umple-ţi mintea cu idei pozitive, devenind astfel propriul tău aliat.

Educă‑ţi gândirea pozitivă; schimbă‑l pe „imposibil” cu „posibil”. Spune mai des “eu pot” decât “nu pot”. Atunci când rosteşti expresii negative sau când iei parte la conversaţii negative, se va crea un blocaj mental, care te va împiedica să faci lucruri pe care în realitate le poţi face. Evită să generalizezi în sensul rău, nu trage concluzii pripite şi mai ales nu te lamenta la infinit.

Creează gânduri şi imagini care să te bucure. Fă-ţi un obicei din a crea imagini optimiste despre tine şi cei din jur şi încearcă să vezi în fiecare părtile bune. Înconjoară-te cu gânduri şi acţiuni de la oameni care te motivează deoarece energia lor te va ajuta să îţi îmbunătăţeşti şi tu modul de gândire.

Trăieşte în prezent. Nu lăsa trecutul să te apese sau viitorul să te îngrijoreze. Concentrează-te pe lucrurile pe care le ai de făcut acum şi nu aştepta, asumă-ţi responsabilitatea şi acţionează.

Nu îţi lăsa fricile să te controleze. Adesea, acestea ne împiedică să acţionăm şi astfel devin obstacole în realizarea scopurilor noastre. Conştientizează-ţi şi analizează-ţi fricile, confruntă-le şi vei vedea că de multe ori lucrurile nu sunt atât de grave pe cât îţi imaginai.