Când temperaturile sunt sufocante noaptea, somnul este tulburat. Dacă nu avem instalaţie de climatizare, există totuşi câteva soluţii prin care ne putem asigura un somn de calitate şi în noptile caniculare.

În Egiptul antic oamenii stropeau lenjeria de pat pentru a dormi mai bine şi a combate căldura. Există însă şi câteva trucuri mai moderne.

Cearceafurile din bumbac se pot pune într-o pungă de plastic şi lăsate câteva minute la frigider sau în congelator. Nu se vor menţine reci toată noaptea, dar ne vor ajuta să adormim, relatează ziarul spaniol El Pais.

Ventilatorul se poate plasa în dreptul geamului pentru a nu lăsa aerul cald să intre în cameră, sau în dreptul paletelor se plasează un bol cu gheaţă sau apă foarte rece pentru ca jetul de aer să fie mai proaspăt. Un cearceaf umed plasat în faţa geamului ar putea contribui la răcirea încăperii.

De asemenea, hainele cu care dormim ar trebui să fie cât mai lejere. Se pot aplica comprese cu apă nu foarte rece în zonele mai sensibile precum gâtul, coatele, călcâiele sau în spatele genunchilor.

Un duş cu apă călduţă înainte de culcare va reduce temperatura corporală. Duşul cu apă rece va crea o senzaţie de confort de moment, însă, având în vedere că organismul consumă energie, în final vom simţi mai rău căldura din cameră. Picioarele trebuie bine spălate înainte de culcare şi este indicat să fie menţinute reci, deoarece căldura intră prin extremităţi.

Mesele copioase înainte de culcare vor fi evitate deoarece acestea obligă corpul să producă un surplus de căldură pentru a putea fi digerate. Hidratarea este extreme de important, aşa că, beţi multă apă. Corpul are nevoie de apă pentru a evacua căldura.

Stingeţi luminile şi aparatele electrocasnice deoarece emană căldură. Înlocuiţi becurile incandescente cu cele fluorescente compacte: produc aceeaşi lumină, dar folosesc a cincea parte din energie şi emană mai puţină căldură.