Primăvara este unul dintre anotimpurile care solicită la maximum persoanele cu sensibilitate ridicată şi un sistem imunitar scăzut. Astenia este un simptom, o tulburare, o stare de slăbiciune, de disconfort fizic și psihic, care apare la începutul acestui sezon. Pe parcursul sezonului rece, aportul de vitamine și minerale scade, iar efortul depus duce la epuizarea celulelor, care, odată cu începerea sezonului cald, tind să consume mai multă energie decât produc. Acest lucru duce la un dezechilibru în organism și astfel apare astenia de primăvară.

Cele mai fecvente simptome ale acestei afecţiuni de sezon sunt: oboseala şi somnolenţa continue, lipsa de energie, scăderea sau creşterea poftei de mâncare, iritabilitate, scăderea puterii de concentrare, tristeţe inexplicabilă, dureri de cap, insomnie.

Dacă este ignorată, astenia de primăvară se poate transforma în depresie. Tratamentul asteniei are ca scop redresarea metabolismului şi reconstituirea potenţialului energetic printr-o alimentaţie echilibrată, un program de somn ordonat şi menţinerea condiţiei fizice.

Vitaminele şi mineralele pierdute se pot procura din fructe, legumele şi verdeţurile de sezon (stevie, spanac, leurdă, salată verde, ceapă verde, pătrunjel, mărar, lăptucă, roşii, castraveţi etc.), recomandat fiind să se consume mai mult crude, sub formă de salate sau sucuri.

Consumul de urzici aduce mari beneficii organismului în această perioadă datorită complexului de săruri, de fier, vitamina C şi vitamina A. Acestea cresc rezistenţa la infecţii şi îmbunătăţesc simţul văzului. Din urzici proaspete se poate prepara un ceai care poate fi băut în loc de apă, până la doi litri pe zi.

Beţi cât mai multe lichide, deoarece acestea detoxifică organismul. Ceaiul verde sau chiar apa minerală ajută la revigorarea organismului şi îmbunătăţesc nivelul de energie.

Plimbările în aer liber, practicarea unui sport sau exerciţiile uşoare de gimnastică sunt esenţiale în această perioadă pentru că sunt o sursă importantă de energie şi ajută la menţinerea stării de bine.

Odihna este deosebit de importantă în combaterea efectelor negative ale asteniei, deoarece în timpul somnului organismul se reface. Respectă programul de somn pentru a acumula energie pentru ziua următoare.