Există o mulţime de sfaturi contradictorii cu privire la frecvenţa “optimă” a meselor. Potrivit mai multor programe nutriţionale recomandate de specialişti trei mese principale alături de 2 gustări reprezintă soluţia optimă pentru o alimentaţie echilibrată.

Împărţirea meselor astfel asigură un nivel energetic cât mai constant de-a lungul întregii zile şi previne apariţia senzaţiei de foame. Atunci când ţi-e foarte foame eşti mult mai tentat să mănânci orice îţi este la îndemână şi de obicei se întâmplă să fie junk food.

Mesele luate la ore prestabilite influenţează pozitiv întregul metabolism, iar nivelul zahărului în sânge este menţinut în limite stabile. Nu este recomandat să sărim peste o masă, deoarece riscăm să mâncăm în exces la următoarea, iar acest lucru are poate duce la acumularea de kilograme în plus.

Prin consumarea de mese frecvente şi în cantitate mică, organsimul va procesa complet alimentele. Digerarea acestora creşte uşor metabolismul, acest fenomen fiind cunoscut sub numele de efectul termic al alimentelor.

În ceea ce priveşte meniul zilnic, acesta trebuie să fie cât mai diversificat şi să conţină toţi nutrienţii esenţiali în proportii adecvate. În ceea ce priveşte cosnumul de lichide este de preferat să bem apă sau ceai. Sucul trebuie evitat. Este preferabil să mâncăm direct fructe.

În cazul unui aport mare de carbohidraţi cu indice glicemic crescut, secreţia de insulină este foarte mare, fapt care va face aproape imposibilă metabolizarea grăsimilor.

Când vine vorba de nutriţie, nu trebuie să uităm însă că fiecare dintre noi este diferit, uneori fiind necesare planuri nutriţionale individuale.