O treime din viaţă ne-o petrecem dormind, somnul fiind esenţial deoarece organismul uman se reface în timpul odihnei. Efectele unui somn insuficient apar chiar de a doua zi, însă în cazul mai multor nopţi pierdute, efectele sunt devastatoare pentru organism, manifestându-se prin ameţeli, lipsa apetitului, căderea părului, piele uscată, scăderea performanţelor zilnice şi nu numai.

Iată de ce ar trebui să dormim mai mult:

Somnul întăreşte sistemul imunitar

Somnul are un rol important în reducerea inflamaţiilor și a altor factori prezenți din cauza bolii, crescând sistemul imunitar. De aceea este bine să dormim cel puţin şapte-opt ore pe noapte. Pe termen lung, lipsa somnului sau scurtarea duratei acestuia poate duce la creşterea în greutate, tensiune arterială, diabet, probleme cardiovasculare, depresii şi abuz de medicamente.

Somnul menţine frumuseţea

Somnul redă elasticitatea şi fermitatea pielii, amână apariţia ridurilor şi te ajută să scapi de cearcăne şi de ochii umflaţi. Nivelul de hidratare al pielii se reface în timpul somnului, iar producţia de colagen este accelerată. În timpul odihnei de noapte pielea absoarbe mai bine substanţele nutritive din produsele cosmetice, aşa că atunci este momentul perfect să aplici cremele tale preferate.

Somnul combate depresia şi elimină stresul

Orele insuficiente de somn duc la creşterea nivelului hormonilor de stres din organism şi accelerează procesele de moarte celulară. Nu este suficient să dormi mai mult în weekend-uri, spunând că astfel vei recupera somnul pentru o săptămână, ci trebuie să echilibrezi orele de somn permanent. Totodată, somnul are efecte importante şi asupra funcţiilor cognitive şi emoţionale.

Somnul creşte speranţa de viaţă

Potrivit un studiu efectuat în 2010, persoanele care, pe termen lung, dorm mai puţin de 5 ore pe noapte, au o durată de viaţă mai scurtă, spre deosebire de cele care au un somn de 7-8 ore pe noapte, care au o speranţă de viaţă mai mare.