Nutriţionistul Ella Allfred susţine că, desi pare o alegere ciudată, coaja de banană are o mulţime de beneficii nutriţionale, notează Daily Mail.

Specialistul afirmă că în coaja de banană se găsesc magneziu, potasiu, vitamina A, C, B12, B6, proteine şi fibre care ajută la menţinerea sănătăţii tractului intestinal. Vitamina A este necesară pentru dinţi sănătoşi şi oase puternice, iar vitamina B6 ajută sistemul imunitar, fiind benefică pentru inimă şi creier, având şi capacitatea de a regla nivelul de zahăr din sânge. Vitamina B12 sprijină creierul şi sistemul nervos, complexul de vitamine B fiind bune şi pentru cei care doresc să slăbească. Vitamina C contribuie la vindecarea mai rapidă a organismului.

Studiile anterioare au arătat că fibrele scad nivelul colesterolului, protejând împotriva bolilor de inimă, infarctului miocardic sau accidentului vascular cerebral.

În plus, potrivit unui articol publicat în 2011 în revista de Biochimie Aplicată şi Biotehnologie, cojile de banane conțin “diferiți compuși bioactivi, cum ar fi polifenoli, carotenoizi și altele”.

Coaja de banană mai conţine şi serotonină, hormonul care stimulează starea pozitivă de spirit, dar şi luteină, care ajută vederea pe timp de noapte, previne cataracta şi degenerescenţa maculară, una dintre principalele cauze ale orbirii.

Pentru a avea parte însă de beneficiile pe care coaja de banană le aduce organismului, trebuie să alegi banane bio, nestropite cu pesticide. Spală-le bine înainte să le consumi.