Cercetătorii de la Harvard au realizat un ghid al celor mai bune sau mai puţin bune fructe şi legume pentru persoanele care vor să piardă în greutate sau să îşi menţină silueta.

Potrivit studiului, “umilul” cartof este una dintre legumele care îngraşă cel mai tare, fiind de preferat să fie înlocuit cu orez brun sau pâine integrală, notează Daily Mail. De asemenea, mazărea sau porumbul dulce ar trebui lăsate deoparte, fiind înlocuite cu prune uscate, afine sau conopidă.

Chiar şi ţelina, care era considerată un aliat al dietelor, s-a dovedit a fi un rival atunci când vrei să slăbeşti.

Din categoria fructelor, afinele s-au dovedit a fi cele mai bune în privinţa arderii grăsimilor, urmate de prune, mere, pere, căpşune, stafide şi struguri. Principalul motiv pentru care acestea sunt atât de eficiente în lupta cu kilogramele este conţinutul bogat în polifenoli.

Din categoria legumelor, conopida se situează pe primul loc, fiind urmată de broccoli şi varza de Bruxelles.

Totuşi, nu toate legumele sunt bune pentru siluetă. Printre cele care te “ajută” să câştigi kilograme în plus, în loc să le pierzi se regăsesc porumbul dulce, mazărea şi cartofii. Cei din urmă sunt plini de vitamina C, potasiu şi fibre, însă faptul că au un conţinut ridicat de amidon şi unul redus de apă, înseamnă că au mai multe calorii decât multe dintre legume. Ca rezultat, nutriţioniştii au tendinţa de a le grupa cu pâinea, orezul şi pastele.