Grăsimile nu au o reputaţie prea bună. Mesajul multor organizaţii de sănătate este mereu acelaşi: reduceţi sau eliminaţi grăsimea. Pentru cei supraponderali sau care au probleme de sănătate cronice, acesta este, probabil, sfatul corect, însă ideea că grăsimile sunt rele întru totul, pur și simplu nu este adevărată, scrie Huffington Post.

Iată de ce grăsimile nu sunt atât de rele pe cât se crede:

Grăsimile nu îngraşă neapărat. Mulţi cred că grăsimile din alimente se depozitează imediat pe şolduri şi abdomen, dar acest lucru nu se întâmplă în cazul în care consumi cantităţile adecvate.

Nu e cazul să eviţi alunele deoarece conţin grăsimi, dar dintre cele mononesaturate, sănătoase, care ajută la menţinerea stării de saţietate. În plus, ele cresc nivelul colesterolului bun, numit HDL.

Potrivit unor specialişti de la Universitatea Purdue, care au studiat legătura dintre alune şi creşterea în greutate, acestea nu îngraşă, deoarece au pereţi celulari tari, care nu se sparg în timp ce sunt mestecate, trecând chiar şi prin stomac în parte nedigerate, astfel încât nu eliberează multe grasimi.

Nu toate grăsimile saturate sunt rele. Uleiul de cocos extravirgin conţine grăsimi saturate şi totuşi este bun pentru sănătate, având compuşi care se regăsesc doar în laptele matern. Stimulează sistemul imunitar şi ajută la prevenirea bolilor. Ai grijă însă să nu atingă temperaturi prea mari, deoarece, în această situaţie moleculele sale vor fi distruse.

O etichetă pe care scrie “fără grăsimi trans”, nu înseamnă neapărat că produsul este în întregime fără grăsimi trans. Dacă porţia conţine mai puţin de 5 grame de astfel de grăsimi, producătorul poate scrie pe etichetă “fără grăsimi trans”. Dacă ai consumat mai multe porţii dintr-un aliment “fără grăsimi trans”, poţi adăuga rapid mai bine de 2 grame de grăsimi trans pe zi, fapt care a fost asociat cu bolile de inimă.

Uleiul extra-virgin de măsline nu este ideal pentru gătit. Acesta este sănătos şi conţine grăsimi mononesaturate, dar se deteriorează rapid atunci când atinge temperaturi ridicate. Indicat este folosirea acestuia la salate şi produse alimentare reci. Pentru gătit se pot folosi alte sortimente de ulei de măsline.

Grăsimile sunt bune pentru organism deoarece: creierul are nevoie de grăsimi, aproximativ 60% din masa acestuia fiind reprezentată tocmai de grăsimi; hormonii sexuali sunt derivaţi din grăsimi; acizii graşi esenţiali sunt foarte importanţi pentru păr, piele şi unghii sănătoase; grăsimea este implicată în buna funcţionare a sistemului imunitar şi ajută la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge.