Adesea, în numele alimentaţiei sănătoase comitem mari greșeli de nutriţie, pe care le adoptăm şi includem în rutina zilnică.

Iată câteva exemple în acest sens, potrivit Daily Mail:

 

 

 

Sosul degresat pentru salate NU este sănătos. Un sos sărac în calorii nu este cea mai bună alegere, deoarece grăsimea în salată ajută la asimilarea nutrienţilor. Nutrienţii din legume sunt solubili doar în grăsimi, fapt care va determina prelungirea stării de saţietate şi reducerea poftei de dulciuri.

Laptele degresat NU este mai sănătos. Laptele integral conţine vitaminele A, D, E şi K care sunt solubile în grăsimi. Aceasta înseamnă că dacă laptele este degresat, vitaminele nu mai sunt absorbite integral de către organism. În plus, laptele nu este un aliment foarte gras, el având doar 4% grăsime, comparativ cu smântâna, care are 50%.

Margarina NU este mai bună decât untul. Margarina este un produs procesat şi conţine grăsimi hidrogenate, care nu se pot dezintegra în sistemul digestiv şi ficat, şi ca urmare, acestea vor fi stocate în celulele corpului, zădărnicind pierderea kilogramelor în plus. Untul însă este natural şi rareori are aditivi. El conţine acizi graşi naturali, despre care studiile au arătat că reduc riscul bolilor de inimă, dacă sunt consumaţi zilnic în doze mici.

Nu este bine să cosumăm cât mai multe fructe. Prea multe fructe nu fac bine, ideal fiind să optăm pentru legume atunci când ne este foame. Fructele sunt bogate în zahăruri naturale, în special varietăţile tropicale precum bananele, mango, sau cele foarte coapte. Un conţinut mai scăzut de zahăr şi unul mai ridicat de antioxidanţi îl au cele cu coajă foarte subţire, precum fructele de pădure, perele sau merele. Legumele, pe de altă parte, pot fi consumate până la chiar mai mult de cinci porţii în fiecare zi.