În încercarea de a găsi alternative la carne în zona vegetalelor, care să ofere consumatorilor senzaţia de saţietate, oamenii de ştiinţă de la Universitatea Minnesota au descoperit că fasolea este leguma perfectă, scrie Medical Daily.

Asemenea cărnii roşii, fasolea este foarte bogată în proteine, nutrientul numărul 1 în producerea senzaţiei de saţietate, dar şi în fibre, care “calmează” apetitul încetinind digestia şi controlează nivelul zahărului din sânge.

Potrivit studiului, o porţie care are la bază carnea şi una constând în fasole oferă aceeaşi senzaţie şi durată de saţietate. În plus, o porţie de carne de vită oferă 26 de grame de proteine şi 3 grame de fibre, în timp ce una de fasole 17 grame de proteine şi 12 grame de fibre. Ambele au acelaşi număr de calorii.

Proteinele sunt esenţiale în menţinerea muşchilor şi oaselor puternice, a unui sistem imunitar sănătos şi în prevenirea oboselii. Consumatorii nu ar trebui să se limiteze doar la carne, ei putând opta şi pentru fasole, care poate fi consumată şi în curele de slăbire. Potrivit cercetătorilor, ar trebui să consumăm săptămânal echivalentul a trei ceşti de fasole gătită, fapt care ne va proteja de boli cronice, cum ar fi obezitatea, cancerul, diabetul şi chiar de cele cardiace.

În plus, dacă un comsum ridicat de carne creşte riscul de boli de inimă şi atacuri cerebrale, fasolea nu pare să aibă contraindicaţii.