Varza furajeră (kale) poate cauza probleme digestive, pietre la rinichi, probleme cu glanda tiroidă şi chiar atac de cord, susţin experţii în nutriţie, notează Daily Mail.

Integrată în categoria super alimentelor graţie conţinutului ridicat de vitamine, proteine şi fibre, kale este, potrivit lui Zoe Harcombe, cercetător în domeniul nutriţiei şi obezităţii, bogată şi în vitaminele A, C, K şi zinc, cu multiple beneficii asupra sănătăţii.

Vitamina A este bună pentru sănătatea ochilor, vitamina C pentru sistemul imunitar, vitamina K este esenţială pentru coagularea sângelui, în timp ce zincul ajută corpul în lupta cu infecţiile.

Varza creaţă (furajeră) are un conţinut scăzut de calorii şi nu conţine grăsimi. În plus, are mai mult fier decât o cantitate echivalentă de carne şi mai mult calciu decât laptele. Este de asemenea, plină de nutrienţi.

Potrivit altor experţi, kale are capacitatea de a reduce nivelul colesterolului, de a proteja organismul de cancer şi de a reduce inflamaţia din corp.

Însă, în ciuda multitudinii de beneficii, varza furajeră nu este recomandată tuturor. Persoanele care se află sub tratament pentru subţierea sângelui ar trebui să evite varza creaţă, dar şi alte legume bogate în vitamina K.

Nutriţionistul Rob Hobson susţine că aceasta provoacă şi probleme digestive, precum dureri de stomac sau balonare.

Chris Cashin, dietetician, a subliniat că varza creaţă poate fi greu tolerată de stomac dacă nu este gătită. În plus, conţinutul ridicat de potasiu, 450 mg/100g face ca această legumă să prezinte un grad de risc pentru pacienţii cu afecţiuni ale inimii sau rinichilor, sau chiar şi pentru persoanele care nu ştiu că suferă de astfel de afecţiuni.

Potasiul este foarte bun pentru sistemul muscular şi nervos, însă în cantităţi prea mari poate deveni periculos pentru sănătate, putând cauza bătăi neregulate ale inimii şi chiar oprirea acesteia, în special la pacienţii cu afecţiuni renale, conchide Cashin.