Magneziul este al patrulea cel mai important mineral din organism, fiind esenţial pentru sănătatea corpului şi a minţii.

Este un metal alcalin implicat în peste 300 de procese chimice importante din organism, însă un rol crucial al acestuia îl are capacitatea de a a menţine netedă suprafaţa internă a arterelor, intervenind în reglarea tensiunii arteriale în situaţii speciale cauzate de stres. În plus, contribuie şi la funcţionarea normală a nervilor.

Iată câteva dintre beneficiile acestui mineral, potrivit naturalnews.com:

Ajută la digestie. Magneziul are rol de coenzimă de-a lungul tractului digestiv, ceea ce înseamnă că pe lângă misturirea mistuirea alimentelor ajută şi la absorbirea nutrienţilor în organism. De asemenea, stimulează producţia de acid hidrocloric în stomac şi a bilei la nivelul ficatului.

Reglează nivelul zahărului din sânge. Carenţa de magneziu este asociată cu rezistenţa la insulină, fapt care duce la diabet şi alte boli cronice.

Menţine inima sănătoasă prin participarea la distribuirea eficientă a potasiului, calciului şi a altor nutrienţi la nivel celular. Potrivit unui studiu din 2006, apărut în publicaţia Modern Nutrition in Health and Disease, toţi aceşti nutrienţi favorizează sănătatea nervoasă, musculară şi un ritm cardiac normal. Lipsa magneziului din organism influenteaza bataile inimii si predispune la afectiuni cardiace.

Participă la buna funcţionare a sistemului osos. Se pare că magneziul este mai important decât calciul pentru oase, în condiţiile în care jumătate din întreaga cantitate de magneziu din organism este stocată chiar în oase. Împreună cu calciul şi cu vitamina D, magneziul fortifică sistemul osos.

Are rol purificator. Metalele grele, substanţele chimice din mediul înconjurător sau din alimentele nesănătoase, pesticidele şi ierbicidele, precum şi alte toxine care ne pătrund în corp şi ne atacă organele vitale sunt neutralizate şi eliminate mai uşor dacă nivelul de magneziu este în limite normale.

Poate scădea riscul de cancer. Potrivit unui studiu publicat recent în American Journal of Clinical Nutrition, cu fiecare 100 mg de magneziu pe care le integrăm zilnic în alimentaţie ne putem reduce riscul de cancer colorectal cu 13 procente.

Magneziul se găseşte în oleaginoase (nuci, măsline, arahide, alune), banane, castane, varză, leguminoase uscate, fulgi de ovaz, citrice, migdale, smochine, porumb, mere, în produse de origine animală: rinchi, gălbenuş de ou, ficat.