Grăsimile nu sunt toate nesănătoase, unele dintre ele fiind chiar esenţiale pentru organism, iar dacă le consumi în cantităţi moderate sau doar pe cele bune, vei sta departe de kilogramele în plus, informează Huffington Post.

O persoană normală are în corp în jur de 15-30 de procente de grăsime, dintre care doar o mică parte este reprezentată de Omega 3 şi 6. Cu cât este mai ridicată calitatea grăsimii, cu atât corpul va funcţiona mai bine deoarece organismul foloseşte grăsimea să construiască pereţi celulari. Cum există mai mult de 100 de trilioane de celule în corp şi fiecare are nevoie de grăsime de bună calitate, trebuie să ai mare grijă la alimentele pe care le consumi.

Dacă din acest punct de vedere corpul nu primeşte ce are nevoie, va trimite semnale precum piele uscată, iritată şi care se cojeşte, unghii fragile şi care se rup uşor, ceară tare în urechi, umflături mici pe spatele mâinilor sau în zona cutiei toracice ori articulaţii dureroase şi înţepenite.

Dacă vrei să elimini o sursă a grăsimilor “rele”, redu consumul de alimente procesate. Grăsimea face alimentele să fie mai gustoase şi le îmbunătăţeşte textura.

Pereţii celulari construiţi cu un asemenea “combustibil” de proastă calitate sunt rigizi şi celulele sunt mai sensibile la procesele inflamatorii.

Este  indicat să se consume alimente bogate în Omega 3. Cele mai bune surse sunt uleiul de rapiţă, peştele de apă rece, nucile şi algele marine. În cazul în care nu sunt consumate aceste feluri de mâncare, creşte semnificativ riscul bolilor cardiovasculare.

Un organ care este în mod deosebit afectat de consumul de grăsimi este creierul, care are 60% grăsime. Omega 3 aduce beneficii şi inimii, reducându-se nivelul trigliceridelor şi crescând nivelul colesterolului bun.