Praful din locuinţele noastre conţine în medie peste 9.000 de specii diferite de microbi, potrivit unui studiu american efectuat de oamenii de ştiinţă din cadrul Universităţii din Colorado, SUA, scrie BBC.

Specialiştii au descoperit că în locuinţe trăiesc în jur de 2.000 de specii diferite de fungi, cei mai întâlniţi fiind Aspergillus, Penicillium, Alternaria şi Fusarium. Majoritatea fungilor provin de afară.

“Ei intră în casă prin intermediul hainelor noastre, prin ferestrele sau uşile deschise”, susţine doctorul Noah Fierer, şeful echipei de cercetări.

Cercetătorii au descoperit şi circa 7.000 de varietăţi de bacterii care se regăsesc în locuinţele oamenilor. Unele precum Stafilococul şi Streptococil au fost frecvent asociate cu pielea umană. Altele, cum ar fi Bacteroides şi Faecalibacterium, au fost legate de materiile fecale.

Bacteriile fungice, potrivit rezultatelor cercetărilor, sunt mai des întâlnite în casele locuite de femei. De asemenea, aducerea animalelor de companie în casă are ca rezultat înmulţirea bacteriilor.

“A fost surprinzator pentru noi să constatăm că au o astfel de influenţă puternică, mai puternică decât orice alt factor, mai puternică decât zona în care este situată casa ta sau designului ei, de exemplu”, afirmă doctorul Noah Fierer.

Şeful echipei de cercetări a mai declarat că majoritatea bacteriilor sunt inofensive, iar unele ar putea fi chiar benefice. Cercetătorii vor să afle cum pot afecta microbii din locuinţe sănătatea oamenilor.