Pentru un regim alimentar sănătos este necesară urmarea câtorva reguli simple, cum ar fi includerea fructelor şi legumelor în meniul fiecărei mese de peste zi, susţine expertul în nutriţie, Cynthia Sass, potrivit huffingtonpost.com.

Consumul de fructe şi legume de cel puţin cinci ori pe zi este strâns legat de un risc scăzut de instalare şi dezvoltare a unor boli cronice, precum afecţiunile cardiovasculare şi unele tipuri de cancer. În plus, va creşte aportul de vitamine, minerale, antioxidanţi şi fibre. De asemenea, fructele şi legumele pot înlocui cu succes unele alimente mult mai bogate din punct de vedere caloric, fapt care ajută la menţinerea unei greutăţi normale.

Principala băutură de peste zi trebuie să fie apa. Persoanele care consumă mai multă apă în detrimentul sucurilor, băuturilor alcoolice şi a celor acidulate, tind să aibă o dietă mai sănătoasă, inclusiv mai bogată în fibre şi mai săracă în zahăr şi să consume mai puţine alimente bogate în calorii, relevă un studiu publicat în American Journal of Nutrition.

Totodată, expertul în nutriţie susţine că este de preferat un consum de cereale şi produse derivate din cereale integrale, în detrimentul celor rafinate. Potrivit cercetărilor, o dietă bogată în cereale integrale este legată de un risc redus de boli cardiovasculare, cancer, diabet şi obezitate, graţie conţinutului mai mare de fibre, care ajută la tranzitul intestinal, prelungeşte starea de saţietate şi ajută la reglarea nivelului glicemiei şi al insulinei din sânge.

O altă regulă este renunţarea la dulciuri. Cynthia Sass este de părere că moderaţia este cheia unei diete uşor de ţinut şi sănătoase în acelaşi timp. Persoanele care ţin dietă ar fi indicat să renunţe treptat la produsele procesate foarte bogate în zahăr, dar să le includă în meniu în cantităţi mici, din când şi când, pentru a-şi satisface pofta şi a menţine un echilibru psihologic necesar urmării unui regim alimentar sănătos, conchide expertul în nutriţie.