Asemenea semințelor de floarea-soarelui ori de dovleac, principalul element component al cojilor semințelor de pepene verde este fibra, iar sămânța din interior abundă de substanțe nutritive, declară Cristina Lafuente Gómez, dietetician și nutriționist în cadrul clinicii Alimmenta, potrivit cotidianului spaniol El Pais.

 

 

În cazul semințelor de pepene verde, “cantitatea de magneziu (515 mg / 100 g) și de oligoelemente precum zincul (10,2 mg / 100 g) și manganul (1,6 mg / 100 g) este deosebit de relevantă”, susţine nutriţionistul citat. În plus, este de remarcat aportul de proteine (28,3 g / 100 g) și de grăsimi (47,4 g / 100 g), mai ales polinesaturate (28,1 g/100 g).

Consumul de semințe de pepene verde “este o bună modalitate de a creşte cantitatea de proteine vegetale din dieta noastră”, fapt care “ajută la menținerea masei muscular şi aduce grăsimi sănătoase care au capacitatea de a regla valorile colesterolului din sânge”, subliniază expertul.

Potrivit datelor Departamentului Agriculturii din SUA, semințele de pepene verde constituie o sursă importantă de minerale precum magneziul, ţinând cont că o cană (108 grame) conține 556 miligrame de magneziu.

Semințele de pepene verde se digeră greu, drept urmare ar trebui să se consume “o mână” de semințe pe săptămână. În vederea evitării tulburărilor gastrice, nutriționistul recomandă ca semințele de pepene verde să fie consumate după ce sunt uscate în cuptor și mărunțite. Dacă sunt decojite, se pierde aportul de fibre, pe care Organizația Mondială a Sănătății (OMS) le recomandă pentru o funcție intestinală corectă.