Uleiul din seminţe de in este obţinut din seminţele plantei de in şi conţine acizi graşi omega-3 şi omega-6, principalele tipuri de grăsimi nesaturate esenţiale în dieta noastră şi pe care organismul nu şi le poate prepara singur.

Acizii graşi omega-3 din uleiul de in îndeplinesc câteva roluri importante în organismul nostru: ajută la scăderea colesterolului şi a trigliceridelor din sânge, cresc producţia de energie, îmbunătăţesc activitatea metabolică, sunt esenţiali pentru funcţionarea şi structura creierului, reduc afecţiunile cerebrale şi îmbunătăţesc cunoaşterea, învăţarea, memoria şi starea psihică. Protejează pielea de radiaţiile ultraviolete şi reglează secreţia de sebum astfel încât pielea nu se deshidratează şi nu se irită.

Uleiul de seminţe de in conţine acid linoleic şi lignină, substanţe care ajută la prevenirea cancerului de prostată, de colon şi de sân. De asemenea, luptă împotriva radicalilor liberi, reduc stresul, tratează depresia, tulburările bipolare şi este benefic pentru piele, ameliorând simptomele de psoriazis, eczeme sau acnee. Este foarte util în afecţiunile Crohn, ulcer şi colite.

Uleiul de seminţe de in este bogat şi în fibre, care curăţă colonul de substanţele toxice şi stimulează digestia, proteine, mangan, acid folic, vitamina B6, magneziu, fosfor, lecitină, zinc, cupru, crom, cobalt, silicon, nichel şi calciu.

Dozele recomandate de medic trebuie respectate deoarece, consumate în exces, seminţele de in pot deveni toxice. Evită consumul acestui ulei dacă suferi de obstrucţii sau hemoragii ale tubului digestiv, dacă eşti însărcinată ori dacă alăptezi.