Uleiul de măsline este lăudat de ani de zile de nutriţionişti şi medici, însă nu numai acesta este bun pentru sănătate.

De exemplu, uleiul din seminţe de dovleac a început să fie preferatul vedetelor, notează The Telegraph.

 

 

Acesta este bogat în grăsimi nesaturate, vitamine, minerale şi are o mulţime de beneficii pentru sănătate, inclusiv că îmbunătăţeşte starea de spirit, este perfect pentru piele şi ameliorează simptomele menopauzei. Trebuie consumat crud.

Uleiul de avocado este bogat în grăsimi mononesaturate, fiind indicat pentru inimă.
Mai mult, are un conţinut ridicat de vitamina E. Este recomandat pentru cei care prepară un fel de mâncare ce presupune temperaturi ridicate. Având o aromă de unt este minunat şi pentru dressinguri. Cel mai bine este să îl păstrezi în frigider într-o sticlă de culoare închisă, deoarece în caz contrar se oxidează.

Uleiul din tărâţe de orez are un conţinut scăzut de grăsimi saturate, conţine mult oryzanol, care ajută la scăderea colesterolului, şi are un conţinut bogat de vitamina E. Poate fi folosit la temperaturi ridicate şi are o uşoară aromă de alune.

Uleiul din seminţe de in sau uleiul de in este o sursă bogată de acizi omega-graşi polinesaturaţi. Printre beneficiile aduse sănătăţii se numără scăderea colesterolului şi tensiunii arteriale, dar şi ameliorarea simptomelor menopauzei. Trebuie păstrat în frigider, pentru că se oxidează repede. De asemenea, trebuie consumat crud.

Uleiul de cânepă reprezintă o sursă bogată de proteine, acizi graşi polinesaturaţi. Şi acesta trebuie păstrat la frigider şi consumat crud.

Uleiul de cocos se bucură şi el de popularitate în rândul oamenilor. Acesta este bogat în grăsimi saturate, acid lauric, despre care unii experţi spun că este o bună sursă de grăsimi sănătoase. Pe de altă parte, specialiştii spun că nu toate uleiurile de cocos sunt bune, recomandând evitarea celui rafinat sau parţial hidrogenat în favoarea celui virgin, nerafinat.