Pentru a avea un somn odihnitor, oamenii apelează la tot felul de soluții care îi ajută mai mult sau mai puțin. Iată însă câteva sfaturi de luat în calcul pentru nopțile în care nu puteți să vă odihniți, scrie Daily Mail.

 

Pijamalele te pot împiedica să te odihnești. Atunci când temperatura corpului este scăzută se produce mai multă melatonină, hormonul somnului și anti-îmbătrânire. 

În timp ce mulți oameni cred că o ultimă țigară înainte de somn îi ajută să se relaxeze, acest lucru are exact efectul invers. Nicotina crește pulsul și păstrează creierul alert. În schimb, poți consuma o banană, o sursă naturală importantă de melatonină. Și triptofanul din banane te ajută să dormi mai repede.

Nu îți mai verifica contul de pe rețeaua de socializare. Lumina artificială de la televizoare, telefoane sau tablete acționează ca un stimulent, perturbând ceasul intern al organismului.

O cană cu lapte cald poate fi de ajutor deoarece produsele lactate conțin triptofan și ajută la producerea de serotonină și melatonină. Pe de altă parte, nu consuma alcool înainte de somn, pentru că vei obține efectul opus relaxării.

Nu calcula câte ore mai ai până când va suna alarma, deoarece acest lucru sporește anxietatea, ceea ce te poate ține treaz.

Fă-ți un program clar și repetă-l în fiecare seară. Rutina îți poate ajuta organismul foarte mult. De asemenea, nu te mai apropia de cafea dupa ora 14:00, pentru că te va face activ în urmatoarele opt ore.

Levănțica te poate ajuta să te relaxezi, încetinind pulsul și scăzând tensiunea arterială. 

Dacă te deranjează zgomotul sau lumina, poți să îți cumperi dopuri de urechi și o bandă pentru ochi.

Nu în ultimul rând fii foarte atent la calitatea saltelei. Ai putea crede că nu contează, dar este foarte important acest aspect.