Statutul de vegetarian presupune o serie de eforturi și de capcane, iar cunoașterea acestora te poate ajuta, potrivit unui ”instructaj” al lui Alcyone Wemaere, co-autoare a unei lucrări de specialitate, citată de publicația Le Nouvel Observateur.

 

  1. Nerăbdarea

    Cazul cel mai comun este cel în care o persoană devine vegetariană după ce vede un documentar despre tratamentele rele aplicate animalelor în ferme sau în abatoare. Însă, prin schimbarea regimului alimentar de pe o zi pe alta, motivația poate să dispară la fel de repede. Ideal este să îți impui o foaie de parcurs, cu obiective precise în timp.

    Un an poate fi o durată bună de tranziție. Primele luni vor fi consecrate documentării și preluării filosofiei vegetariene. Ulterior, puțin câte puțin, se reduce consumul de carne până se ajunge la cinci mese vegetariene pe săptămână. Urmează eliminarea totală a cărnii.

  2. Junk food

    A fi vegetarian înseamnă a exclude carnea din alimentație și a face loc cerealelor, legumelor și rădăcinoaselor. Prin extrapolare, a bea sucuri acidulate, a mânca pizza, cartofi prăjiți sau ”burgeri vegetali” înseamnă a pierde avantajele unei alimentații vegetariene sănătoase și echilibrate. Din neatenție, se poate ajunge la un supraconsum de grăsimi și zaharuri – un comportament nociv.

    Citeşte continuarea AICI.